Vår webbplats innehåller länkar till tredje parts webbplatser. Dessa länkar är endast för informationssyfte. Eftersom vi saknar kontroll över innehållet på dessa webbplatser eller dess material ansvarar vi inte heller för dess innehåll. Vi ansvarar inte heller för skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid användning av dessa länkar

Vår webbplats använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Denna information används i syfte att utvärdera besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur.

Maskerade nyheter på årsmötet

Ulla Söder från ResMed

[Stockholm] Ulla Söder från ResMed visade upp de nya maskerna för årsmötesdeltagarna.
Som vanligt visade leverantörer upp sina nyheter för årsmötesdeltagarna. De vi först  sprang på var BREAS Meditek som visade upp sin lilla Z1 cpap. Den ryms i en handflata och väger inte många gram men är en kraftfull autocpap.  Antisnarkskenan från SomnoMed var också på bettet och visade sina nya apneskenor.

ResMed  som var kvällens huvudsponsor demonstrerade sin nya maskserie. Ulla Söder berättade från scenen cpapmaskens historia och vilken forskning som ligger bakom att ta fram en ny maskmodell. Vi fick även veta hur man bäst vårdar dyrgripen.

Nadja Bracken, även hon från ResMed berättade om fördelarna med att få koll på sin sömn via internet, myAir

Telemedicin är en teknik som växer snabbt. För alla som bor i glesbygd kan det vara en välsignelse.

Stockholms ordförande Gert blir förevigad av sekreteraren Dan.

… och så ska tekniken fungera inför själva årsmötet också. Mötesordförande Larsgösta fixar det.

Årmötet var ett aktivt möte med många frågor och förslag från medlemmarna. Styrelsen behöver förstärkas för att klara av alla arbetsuppgifter och Gert vädjade om att några skulle anmäla sig. De flesta verkade vilja sova på saken… Undertecknad webbredaktör valdes dock in i styrelsen och hoppas få en bra inblick i hur arbetet går framåt.
Medlemsavgiften höjdes till 200 kr varav 25 kr avsätts till nybildade Apnéförbundet.

Kvällen räddad! Glad vinnare av röstlängdslotteriet.

Och en del valde lakris…

Styrelsen visar upp sig.