Nyheter från Stockholm

• Vi ställer politikerna mot upphandlingsväggen

[Stockholm] I sista skälvande stund lyckades vi stoppa beslutsunderlaget för upphandlingen av sömnvården i Stockholm. Underlaget innehöll faktafel och brister som skulle leda till undermåligt beslut när det gäller sömnvården i Stockholm. Det är hundratals miljoner det handlar om. Nu erbjuder vi politikerna möjlighet att … fortsättning

• Vi påverkar med fakta

[Stockholm] I Stockholms Landsting är det dags att göra nya upphandlingar och i sista stund lyckades vi i Stockholm få politikerna att inse att de höll på att fatta beslut om upphandling på bristande, till och med felaktigt underlag. Underlaget återremitterades och nu ska Apnéföreningen … fortsättning

• Räkfrossa med föreläsning – en vaken tillställning! Gert frossar

[Stockholm] Nu är vi en patientförening att räkna med. Vi har just lyckats få politikerna i Hälso- och sjukvårdsnämnden dra tillbaka beslutsunderlaget  om upphandling gällande öppenvård och sömnapné. Underlaget saknade många fakta och vissa fakta var inte fakta. Nu ska vi tillsammans med expertis se till … fortsättning

• Årets första Drömläge ute

Alla medlemmar i Öst, Väst och Stockholm fick i början av maj hem en pappersversion av Drömläget i brevlådan. Det är årets första nummer som är ett dubbelnummer. Ur innehållet: Vi behöver bli fler krafter som kan  jobba i styrelsen och valberedning. Ordföranden Gert vädjar … fortsättning

• Maskerade nyheter på årsmötet Ulla Söder från ResMed

[Stockholm] Ulla Söder från ResMed visade upp de nya maskerna för årsmötesdeltagarna. Som vanligt visade leverantörer upp sina nyheter för årsmötesdeltagarna. De vi först  sprang på var BREAS Meditek som visade upp sin lilla Z1 cpap. Den ryms i en handflata och väger inte många gram … fortsättning

• Bara vinnare på julmötet

[Stockholm] Det kom över 100 medlemmar till julmötet den 1 december på Tellus fritidscenter. Om det var julskinkan eller julgröten som drog vet vi inte. Kanske var den intressanta föreläsningen om apnébettskena som drog mest. Vet vi inte heller. Men vi vet att vårt stora lotteri är mycket … fortsättning