Nyheter från Väst

journalist o fotograf - skulptur

• Hjälpmedel skickas direkt hem

[Väst] Från och med 1 maj 2017 kommer alla hjälpmedel som till exempel masker, slangar och filter till CPAP att skickas direkt från hjälpmedelscentralen hem till dig som bor i Västra Götlandsregionen. Sömnmedicinsk Enhet vid Sahlgrenska sjukhuset Är du patienter hos Sömnmedicinsk Enhet ska du … fortsättning

• Årsmöte ApnéVäst, rapport

[Väst] Apné Väst höll årsmöte den 16 mars 2017. Mötet besöktes av 35 medlemmar. Doktor Ludgar Grote från Sömnlabb höll ett mycket givande föredrag. Utställare från Philips och ResMed visade upp sina produkter. Ulla Söder Rimsmed blev avtackad hon slutar (Pensionär) Därefter var det årsmötesförhandling. … fortsättning

• Sömnapné ett folkhälsoproblem med stora ojämlikheter

Jan Hedner och Ludger Grote, Sömnmedicinsk avdelning/Sahlgrenska Universitetssjukhuset skriver på Dagens Medicin om vikten av att sömnapné behandlas, något som sker i alltför liten utsträckning och med stora skillnader såväl mellan olika regioner som mellan könen. “Statistik från Svenska sömnapnéregistret, Sesar, visar att medianväntetiden från … fortsättning

• Hälsoteket Frölunda Kulturhus

[Väst] I vår kommer vi att vara på  Hälsoteket i Frölunda Kulturhus följande torsdagar: 9 februari, 9 mars och 6 april  för rådgivning om sömnapné. Plats: Frölunda Kulturhus, Valthornsgatan, 421 46 Västra Frölunda Tid: Torsdagar  14.00 – 15.30

• Väst bjuder in till Årsmöte

[Väst] Apnéföreningen Väst bjuder in till årsmöte. Mötet går av stapeln på Nordengården, Stockholmsgatan 16 i Göteborg. Det ligger inte så långt från Redbergsplatsen. Datum: Torsdagen den 16 mars 2017 Tid kl. 16.30. Vi räknar med att hålla på till ca 20.00. Program: Drop-in. Produktutställning … fortsättning