Information om det nya coronaviruset

Många av våra medlemmar tillhör riskgruppen och är oroliga. Det råd vi kan ge är att lita på de råd som våra myndigheter ger och följa deras anvisningar.  Tillhör du riskgruppen så stanna hemma. Beställ mat och nödvändigheter via barn, bekanta, grannar eller affären direkt. Kontakta först vårdcentralen om du måste besöka dem, t ex i annat ärende.

Klicka på länkarna nedan för korrekt och relevant information.

Expertgrupp inom sömnvården har skrivit ihop sig om ett dokument som rör sömnapné, CPAP och Coronaviruset.
Bra information för oss patienter, anhöriga och för de som jobbar inom vården.

Aktuell information – Folkhälsomyndigheten

Folkhälsomyndighetens frågor- och svarsida

Ring 113 13 om du har allmänna frågor om coronaviruset och covid-19
För allmänna frågor om coronaviruset och covid-19 kan du ringa det nationella informationsnumret 113 13. All information som 113 13 lämnar ut är verifierad av Folkhälsomyndigheten eller annan ansvarig myndighet.Tjänsten är tillgänglig dygnet runt under årets alla dagar.

Är du orolig för att du fått det nya coronaviruset?
1177 gäller om du är orolig för att ha smittats.
Ring telefonnummer 1177 om du har feber, hosta eller andningsbesvär och något av följande stämmer in på dig:
• Du har under de senaste 14 dagarna varit i kontakt med någon som har covid-19.
Källa: 1177 och Riksförbundet HjärtLung