Webbplatsen använder cookies för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val.

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. En sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare. Vi samlar inte in och sparar inte uppgifterna som överförs till vår hemsida.

Vår webbplats innehåller länkar till tredje parts webbplatser. Dessa länkar är endast för informationssyfte. Eftersom vi saknar kontroll över innehållet på dessa webbplatser eller dess material ansvarar vi inte heller för dess innehåll. Vi ansvarar inte heller för skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid användning av dessa länkar

Vår webbplats använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Denna information används i syfte att utvärdera besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur.

Aktuellt

Internationella sömndagen firades på Cityterminalen

[Stockholm] Såväl morgonpigga som morgontrötta möttes  tidigt i ottan den 16 mars av Apnéföreningen och Philips i Norden på CityTerminalen. Vi ville uppmärksamma World sleep day.

Den 16 mars är internationella sömndagen och den instiftades av World Association of Sleep Medicine (WASM) för att hylla sömnen och uppmärksamma viktiga frågor runt sömn. 

Philips Norden i samarbete med Apné Syd och Apnéföreningen i Stockholm fanns på morgonen i Köpenhamn (Hovedbangården), på Centralstationen i Malmö och City Terminalen i Stockholm för att i morgonrusningen dela ut en information om sömnstörningar i form av snarkningar och andningsuppehåll.

Att en god natts sömn är bra för hälsan vet vi. När vi sover händer en rad saker i kroppen som att musklerna slappnar av och puls och blodtryck sjunker. Regelbunden och god sömn kan bland annat hjälpa oss att koncentrera oss bättre, sänka stress – och boosta inlärningen. Här följer åtta värdefulla tips vad som händer vid god sömn.

Du blir starkare

Du blir inte lika lättirriterad

Du äter nyttigare

Du kan lära dig saker snabbare

Du blir mer stresstålig

Du stärker din relation

Du blir en bättre bilförare

Du klarar ditt jobb bättre