Internationella sömndagen firades på Cityterminalen

[Stockholm] Såväl morgonpigga som morgontrötta möttes  tidigt i ottan den 16 mars av Apnéföreningen och Philips i Norden på CityTerminalen. Vi ville uppmärksamma World sleep day.

Den 16 mars är internationella sömndagen och den instiftades av World Association of Sleep Medicine (WASM) för att hylla sömnen och uppmärksamma viktiga frågor runt sömn.

Philips Norden i samarbete med Apné Syd och Apnéföreningen i Stockholm fanns på morgonen i Köpenhamn (Hovedbangården), på Centralstationen i Malmö och City Terminalen i Stockholm för att i morgonrusningen dela ut en information om sömnstörningar i form av snarkningar och andningsuppehåll.

Att en god natts sömn är bra för hälsan vet vi. När vi sover händer en rad saker i kroppen som att musklerna slappnar av och puls och blodtryck sjunker. Regelbunden och god sömn kan bland annat hjälpa oss att koncentrera oss bättre, sänka stress – och boosta inlärningen. Här följer åtta värdefulla tips vad som händer vid god sömn.

Du blir starkare

Du blir inte lika lättirriterad

Du äter nyttigare

Du kan lära dig saker snabbare