Nyheter från Öst

• TV4 uppmärksammar snarkning och sömnapné Ronny Svensson visar sin CPAPmask

TV4- doktorn reder ut sambandet mellan hjärtinfarkt, stroke, diabetes och snarkning. Och filmkritikern Ronny Svensson berättar om när han upptäckte CPAP och grät av lycka. TV4s husdoktor Mikael förklarar i morgonprogrammet riskerna med att snarka och ha sömnapné. Ronny berättar om hans nya liv med … fortsättning

• Ulla Söder blir hedersmedlem Ulla Söder visar hedersdiplomet

På höstmötet den 5 oktober överlämnade Apnéföreningens ordförande Gert champagne och hedersdiplom till Ulla Söder. Ulla har bestämt sig för att nu får det bli make, barnbarn och vänner på heltid. Motivering till erkännandet var: Du har tilldelats Apnéföreningens Hedersdiplom för ditt berömvärda arbete att … fortsättning

• Drömläge nr 3 ute nu Omslag Drömläge nr 3 2017

Drömläget 3 finns nu som pdf. Till våra medlemmar i Stockholm, Öst och Väst kommer den fysiskt hem i brevlådan. Låt oss få veta om ni vill ha några exemplar till er vårdcentral eller sömnlabb. Vi fixar det! I det här numret kan du läsa … fortsättning

• Sov gott om natten – Bli pigg bakom ratten

[Öst] Apnéföreningen Öst har dragit igång en kampanj tillsammans med Länsförsäkringar som heter “Sov gott om natten – Bli pigg bakom ratten” Denna kommer att gå av stapeln under 2017. Kampanjen fokuserar på Sömnapné & sömn inom yrkestrafiken. Kampanjens upphovsmakare är Gert Grundström, ordförande i … fortsättning