Nyheter från Öst

• Hett Drömläge ute NU

Dromlaget_2_2019. Massor av matnyttig läsning. Motsättningarna mellan ansvariga politiker och en patientförening har väl aldrig varit tydligare skriver Gert Grundström i ledaren. Jämför inte äpplen och päron uppmanar Jan Hedner, professor och en av Sveriges ledande experter inom sjukdomen sömnapné. Artiklar från Västs och Stockholms … fortsättning

• UR söker barn som genomgått en sömnutredning

Apné Stockholm har fått en förfrågan från Utbildningsradion (UR) som lyder: I samband med att barnkonventionen skall bli lag år 2020 har vi på UR fått det viktiga public service-uppdraget att lära Sveriges alla vuxna om barns rättigheter. Vi kommer därför att göra en dokumentär … fortsättning

• Bli medlem. NU!

Som medlem får du veta vad som händer inom forskningen och på leverantörsfronten. På våra medlemsmöten träffar du många medlemmar och olika föreläsare som du kan utbyta erfarenheter med. Vi jobbar lokalt och övergripande med att få en bra och rättvis behandling över hela landet. … fortsättning

• Till nya och gamla medlemmar i Öst

Vi håller på att införskaffa ett nytt och bättre system för att hålla reda på er så ni inte känner er bortglömda. Vi beklagar att vi inte har varit så responsiva till våra medlemmar, men det ska vi ändra på nu!

• Drömlägets omslag nr 4 Fullmatat Drömläge nr 4 ute nu

Årets sista Drömläge nr 4 är fullmatat Alla medlemmar i Stockholm, Öst och Väst får hem Drömläget i brevlådan v 48 eller 49. Redan nu kan du läsa hela tidningen här på hemsidan i PDF-format. Gå till Drömläget Läs om ordförande Gerts tillbakablick på ett … fortsättning

• Ronny Svensson visar sin CPAPmask TV4 uppmärksammar snarkning och sömnapné

TV4- doktorn reder ut sambandet mellan hjärtinfarkt, stroke, diabetes och snarkning. Och filmkritikern Ronny Svensson berättar om när han upptäckte CPAP och grät av lycka. TV4s husdoktor Mikael förklarar i morgonprogrammet riskerna med att snarka och ha sömnapné. Ronny berättar om hans nya liv med … fortsättning