Apnéföreningen i Stockholm

utsikt över Stockholm

Senaste nytt

• Får du våra mejl ?

Vi skickar då och då ut mejl till alla medlemmar som vi har e-postadresser till. Bl a kallelser till våra medlemsmöten. Tyvärr har det visat … fortsättning

• Äntligen julmöte

Professor Johan Engdahl kommer och föreläser om förmaksflimmer på vårt julmöte och Jonny Eriksson från Philip presenterar nyhe”Nightbalance”. För äntligen. Äntligen kan vi ha julmöte! … fortsättning

Vi behövs

Vi i Apnéföreningen arbetar aktivt för att förbättra livssituationen för oss med sömnapné och våra närstående. Vi bevakar och tar tillvara våra intressen genom att bilda opinion och påverka politiker och leverantörer av hjälpmedel. Kika på lite av vad vi gjorde 2019

Samarbetspartners

I december 2019 blev vi anslutna till Riksförbundet HjärtLung. Vi ser fram emot det samarbetet och att våra medlemmar  kommer att märka positiva effekter av anslutningen.

I maj 2017 blev vi medlemmar i HSO Stockholm som under 2018 bytte namn till Funktionsrätt

Dina medlemsförmåner

Vi jobbar även aktivt med den orättvisa  hyran av CPAP och förebyggande trafiksäkerhetsarbete

Vi brukar ha fyra större medlemsmöten per år. På dom har du chans att lära känna andra medlemmar i samma situation. Du får se och prova på nya hjälpmedel från olika leverantörer samt lyssna på kända föreläsare inom området. Vi brukar avsluta medlemsmötena med en bit mat och lite extra festligt blir det på vår- och höstavslutningarna.

Tyvärr medförde Corona pandemin att vi tvingades ställa in alla fysiska medlemsmöten både 2020 och 2021. Vi hoppas på att kunna träffas 2022

Vår medlemstidning Drömläget får du hem i brevlådan

Medlemskapet kostar endast 200 kr per år.

Som medlem får du:

• Information om vad som händer inom området sömn
  • Tips på bra hjälpmedel och hur de ska skötas
  • Delta på intressanta föreläsningar
  • Hjälp med att driva relevanta frågor
  • Chans att utbyta erfarenheter med andra som har sömnapné
  • Medlemstidningen Drömläget hem i brevlådan.
  • Känna nyttan av att stödja en av landstinget, godkänd, patientförening

Välkommen!

Ja, jag vill bli medlem!