Nyheter från Stockholm

• TV4 uppmärksammar snarkning och sömnapné Ronny Svensson visar sin CPAPmask

TV4- doktorn reder ut sambandet mellan hjärtinfarkt, stroke, diabetes och snarkning. Och filmkritikern Ronny Svensson berättar om när han upptäckte CPAP och grät av lycka. TV4s husdoktor Mikael förklarar i morgonprogrammet riskerna med att snarka och ha sömnapné. Ronny berättar om hans nya liv med … fortsättning

• Ulla Söder blir hedersmedlem Ulla Söder visar hedersdiplomet

På höstmötet den 5 oktober överlämnade Apnéföreningens ordförande Gert champagne och hedersdiplom till Ulla Söder. Ulla har bestämt sig för att nu får det bli make, barnbarn och vänner på heltid. Motivering till erkännandet var: Du har tilldelats Apnéföreningens Hedersdiplom för ditt berömvärda arbete att … fortsättning

• Medlemsmöte med bett

Prick 18.00, efter mingel, kaffe och smörgås, inledde ordförande Gert mötet med att hälsa alla välkomna, särskilt då alla nya medlemmar och utställarna från ResMed, Philips och SomnoMed som var kvällens värd. Ulla Söder, ett bekant ansikte för många av oss apnoiker i hela Sverige, … fortsättning

• Så var höstmötet den 5 oktober…

Inom kort kan du se hur medlemsmötet den 5 oktober gick till. Boka redan nu in den 12 december då det vankas julgröt och skinka.

• Medlemsmöte 5 oktober startar kl 1700

Vi ses på medlemsmötet den 5e oktober . Själva mötet  börjar kl 18.00 men vi har som vanligt chans att ta del av utställare och få kontakt med olika leverantörer från 17.00 innan ordföranden äntrar scenen Tellus fritidscenter Lignagatan 8 vid Hornstull. Väl mött

• Drömläge nr 3 ute nu Omslag Drömläge nr 3 2017

Drömläget 3 finns nu som pdf. Till våra medlemmar i Stockholm, Öst och Väst kommer den fysiskt hem i brevlådan. Låt oss få veta om ni vill ha några exemplar till er vårdcentral eller sömnlabb. Vi fixar det! I det här numret kan du läsa … fortsättning

• Kristdemokraterna (KD) svarar

Vi har bett alla partier att kommentera den stoppade upphandlingen och sin syn på behandlingen av sömnapné. Nedan svarar Kristdemokraterna. De tar våra synpunkter på största allvar. Kristdemokraterna svarar Att leva med obstruktiv sömnapné påverkar hela kroppen. Obehandlad sömnapné kan ge följdsjukdomar därför är oerhört viktigt … fortsättning

• Dag Larson (s) på vår linje

Larsson anser att S bör arbeta för att högkostnadsskydd införs på både CPAP och masker, eftersom att det handlar om behandling av en sjukdom.  Det svaret fick vår ordförande Gert när han träffade Dag Larson och Amanda Runsiö (s) den 31 augusti  På mötet redogjorde … fortsättning

• Medlemsmöten 5e okt och 12e december

[Stockholm] Boka redan nu in höstens medlemsmöten i din almanacka. Vi ses den 5e oktober kl 1800 0ch den 12e december som vanligt på Tellus fritidscenter, Lignagatan 8 vid Hornstull. Mer information kommer senare.

• Vi ställer politikerna mot upphandlingsväggen

[Stockholm] I sista skälvande stund lyckades vi stoppa beslutsunderlaget för upphandlingen av sömnvården i Stockholm. Underlaget innehöll faktafel och brister som skulle leda till undermåligt beslut när det gäller sömnvården i Stockholm. Det är hundratals miljoner det handlar om. Nu erbjuder vi politikerna möjlighet att … fortsättning

• Vi påverkar med fakta

[Stockholm] I Stockholms Landsting är det dags att göra nya upphandlingar och i sista stund lyckades vi i Stockholm få politikerna att inse att de höll på att fatta beslut om upphandling på bristande, till och med felaktigt underlag. Underlaget återremitterades och nu ska Apnéföreningen … fortsättning