• Upphandling av sömnvård åter avbruten

[Stockholm] Upphandlingen av sömnvården inom Stockholms läns landsting har åter avbrutits. Landstinget har ånyo funnit att underlaget för upphandlingen är minst sagt bristfälligt och har därför nu i juni 2018 åter avbrutit processen.

– Det är naturligtvis bra att man avbryter upphandlingen och vi hoppas att landstinget  nu gör ett ordentligt omtag och tar fram ett ordentligt reviderat underlag, kommenterar Apneföreningens ordförande Gert Grundström beskedet och fortsätter:

– Det är bra att processen stoppats men upprörande att landstinget bidrar till att befintliga vårdgivare, genom tidigare besked, förlorar erfaren personal genom att först ange att det skall vara minst två vårdgivare som skall dela på ansvaret för sömnvården och nu inte kunna genomföra det. Personal har ju därför lämnat aktuell vårdgivare för att söka nytt jobb.

Apnéföreningen kommer att följa upp ovanstående i kommande Drömläget som kommer ut i augusti lagom före valet.