Nyheter från Väst

journalist o fotograf - skulptur

• Mastigt och mustigt Drömläge 4 ute nu

Ett juligt kanonnummer! Gert Grundström i Ledaren: En sömnvård i förfall och en föreining i medvindFöreningen besöker Stockholm Heart CenterLängsta väntetiderna för sömnundersökningMedlemmarna rasar och protesterar Vi ansluter oss till Riksförbundet HjärtLung Gott härligt recept på ugnsbakad lax med godsakerRichard Harlid svarar på läsarnas frågor … fortsättning

• Brun ridå på scen Studiebesök på Göteborgsoperan

[Väst] Vad sägs om att titta in bakom scenen på Göteborgsoperan och få insyn i vad som händer där, och även ta del av hur de arbetar och förbereder en föreställning? Nu finns möjlighet till detta! Vi har bokat en rundvandring med visning för föreningens … fortsättning

• Väst bjuder in till höstmöte 24 oktober

[ Väst] Apnéföreningen Väst bjuder in till höstmöte med produktutställning, anförande av Jan Hedner, föreningsinformation och diskussion om föreningens verksamhet OBS NY LOKAL Mötet hålls på Dalheimers hus Slottsskogsgatan 12 i Göteborg. Ny Spårvagnshållplats Jaegerdorffsplatsen. Datum: torsdagen den 24 oktober 2019 Tid: kl. 16.30. Vi … fortsättning

• Gunilla Mansfeld Väst bjuder in till Maskkurs

[Väst] Som medlem i Apnéföreningen Väst erbjuds du att anmäla dig som deltagare till kurs som behandlar skötsel av din CPAP med tillbehör. Kursen hålls den tisdagen den 19 november kl. 16.00 – 19.00 i ABFs lokaler på Näverlursgatan 26 i Västra Frölunda. Kursen leds … fortsättning

• Sammanträdesrum Styrelsen Apné Väst

• Hett Drömläge ute NU

Drömläget 2 2019 Massor av matnyttig läsning. Motsättningarna mellan ansvariga politiker och en patientförening har väl aldrig varit tydligare skriver Gert Grundström i ledaren. Jämför inte äpplen och päron uppmanar Jan Hedner, professor och en av Sveriges ledande experter inom sjukdomen sömnapné. Artiklar från Västs … fortsättning

• Rådgivning Hälsoteket Frölunda Kulturhus. Hälsoteket Kåken Härlanda

Apné Väst kommer att vara på Hälsoteket Frölunda Kulturhus Valthornsgatan Västra Frölunda för rådgivning om sömnapné torsdag den 14/2. 14/3 och 11/4 mellan kl. 14.00 – 15.30. Hälsoteket Kåken Härlanda. tisdag 5/2, 5/3 och 2/4 mellan kl 12.00 – 14.00

• Väst bjuder in till årsmöte 20 mars

Välkommen till Väst årsmöte Obs, ny lokal! Styrelsen för Apnéföreningen Väst bjuder härmed in medlemmarna till årsmöte den 20 mars. Observera att vi denna gång håller till i Örgryte församlingshem som ligger på Herrgårdsgatan 2. Örgryte församlingshem erbjuder synnerligen trivsamma och lättillgängliga lokaler. Föreningen bjuder på … fortsättning

• UR söker barn som genomgått en sömnutredning

Apné Stockholm har fått en förfrågan från Utbildningsradion (UR) som lyder: I samband med att barnkonventionen skall bli lag år 2020 har vi på UR fått det viktiga public service-uppdraget att lära Sveriges alla vuxna om barns rättigheter. Vi kommer därför att göra en dokumentär … fortsättning

• Alla kan vara med Bli medlem. NU!

Som medlem får du veta vad som händer inom forskningen och på leverantörsfronten. På våra medlemsmöten träffar du många medlemmar och olika föreläsare som du kan utbyta erfarenheter med. Vi jobbar lokalt och övergripande med att få en bra och rättvis behandling över hela landet. … fortsättning

• Apnéföreningen Väst bjuder in till årsmöte 15 mars

[Väst] Mötet går av stapeln på Nordengården, Stockholmsgatan 16 i Göteborg. Den ligger inte så långt från Redbergsplatsen. Spårvagnshållplats Stockholmsgatan Datum: torsdagen den 15 mars 2018 Tid kl. 17.30. Vi räknar med att hålla på till ca 20.00. Program: 16.30 Drop-in. Produktutställning av gästande leverantörer. … fortsättning

• Drömlägets omslag nr 4 Fullmatat Drömläge nr 4 ute nu