Nyheter från Väst

journalist o fotograf - skulptur

• Medlemsträffar på Nääs och Nordengården

[Väst] Boka in 18 oktober! Apnéföreningen Väst bjuder in till med poängpromenad  och intressant höstmöte.     Poängpromenad på Nääs (under förutsättning att det inte regnar) Lördagen den 8 september 2018 start kl. 11.00 – 13.00 Samling sker på parkeringen vid Nääs konsthantverksbutik & kafé … fortsättning

• Årsmöte Apné Väst den 15 mars 2018

Ett 40 tal medlemmar kom på mötet. Utställare från Philips och Resmed visade sina produkter. Johnny Erikson från Philips höll ett mycket uppskattat och bra föredrag. Årsmötesförhandlingarna gick snabbt genom av vice ordf. Göran Sjöstrand. Två styrelsemedlemmar avtackades för sin tid i styrelsen. Frank Gunnarsson … fortsättning

• Apnéföreningen Väst bjuder in till årsmöte 15 mars

[Väst] Mötet går av stapeln på Nordengården, Stockholmsgatan 16 i Göteborg. Den ligger inte så långt från Redbergsplatsen. Spårvagnshållplats Stockholmsgatan Datum: torsdagen den 15 mars 2018 Tid kl. 17.30. Vi räknar med att hålla på till ca 20.00. Program: 16.30 Drop-in. Produktutställning av gästande leverantörer. … fortsättning

• Drömlägets omslag nr 4 Fullmatat Drömläge nr 4 ute nu

Årets sista Drömläge nr 4 är fullmatat Alla medlemmar i Stockholm, Öst och Väst får hem Drömläget i brevlådan v 48 eller 49. Redan nu kan du läsa hela tidningen här på hemsidan i PDF-format. Gå till Drömläget Läs om ordförande Gerts tillbakablick på ett … fortsättning

• Intressant och välbesökt höstmöte den19 okt.

Apnéföreningen Väst hade höstmöte den 19 Okt. på Norden gården. Mötet besöktes av c:a 40 medlemmar. Ett mycket intressant föredrag av Läkare  Martin Olsson från Sömnlabb. han pratade om sömn och sömnens inverkan på människan därefter blev det en frågestund. Utställare från Philips, Fischer & … fortsättning

• Ronny Svensson visar sin CPAPmask TV4 uppmärksammar snarkning och sömnapné

TV4- doktorn reder ut sambandet mellan hjärtinfarkt, stroke, diabetes och snarkning. Och filmkritikern Ronny Svensson berättar om när han upptäckte CPAP och grät av lycka. TV4s husdoktor Mikael förklarar i morgonprogrammet riskerna med att snarka och ha sömnapné. Ronny berättar om hans nya liv med … fortsättning

• Apnéföreningen Väst bjuder in till höstmöte